2011-10-11

Reflexions

Det har varit mer än fullt upp de senaste dagarna. Jag har pendlat mellan CSR frågor för att direkt landa i mitt designarbete. Här finns det inga mellanlandningar det jag får tid att samla in mig. Tvärtom, det är högt och lågt med en härlig blandning av livets olika aspekter. Man offrar samtidigt som jag får mycket tillbaka. Jag har börjat se mitt jobb som spännande och äventyrlig resa. Jag vet aldrig hur det slutar och det tycker jag är förtjusande. Mitt arbete erbjuder allt jag kan önska mig och lite till men det kräver passion, för utan det hade det inte gått. Förra veckan åkte jag till Bryssel för att delta i FTA/BSCI Members Assembly 2011. Spännande dagar där man får chansen att se vad som har gjort, ska göras och lyfta fram viktiga frågor inom Socialt ansvar. Att inte förglömma är den fantastiska chansen att möta människor från olika länder som gärna delar med sig av sin erfarenhet. Socialt ansvar är inte längre en fråga som några få ägnar sig åt, det har hänt så mycket på några år. En viktigt sak att komma ihåg är att CSR är inte enbart något som ska göras i produktionsländer utom det måste starta i det egna företaget.


I morgon är jag tillbaka i ett lite mer normal tempo....tror jag i alla fall...skrattar. Vi ses imon igen!


Ha det gott!
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar