2011-09-25

Halvvägs till Agra

Från Dhaka till Delhi blev vi hämtade med bil för att åka till Agra där Taj Mahal befinner sig. Bilturen tar allt från 4 till 6 timmar, det beror på vilken väg och vilken tid på dygnet du åker. Enligt vår chaffis så tog han en genväg och vi slapp bilköer och annat så det var jätte bra. Halvvägs så stannar man ca 30-till 40 min för både mat och sträcka benen och lite shopping för den som är sugen. För vår del var det mat det mest intressanta eftersom vår dag hade startat tidigt. Vi hade en trevlig lunch med många skratt och många nya intryck. När vi kom ut från restaurangen så sa jag till min kollega Erica, herregud det låter som ormtjusarna från Marrakesch. Mycket riktigt så väntade en liten ormtjusare  vid utgången på oss. Kan säga att jag blev bra rädd när han öppnade sin lila låda och där tittar fram en kobra som gör ett kort anfall och låter sådär läskigt farligt. Som tur det är så han de dragit giften på ormen vilket jag kan tycka är djurplågeri men ok, jag är ändå glad att giften var borta just då.

 En härligt stopp för en bit mat halvvägs in till Agra

 Bra att veta eller hur?


 Stekt ris, tikka massala kyckling, vitlöks naan bröd 
och en Big kingfisher öl och många nya intryck


 Vår glade och pratsamme servitör

 Toavärdinnan som log hela tiden när hon tittade på oss he he

Den lille ormtjusaren

Jag hoppade till ordentlig när kobran går till anfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar