2011-09-02

La Casa

Jag har aldrig varit så mycket för hus , har alltid tyckt att det känns så stort och ärlig talat det är inte ofta någon pratar om hur positivt det är att bo i hus. I stället går mer eller mindre alla och gnäller på hur jobbigt det är och hur mycket pengar det kostar och att man är fast. Med tanke på hur mycket jag tycker om att resa och att unna mig saker och upplevelser så har ordet hus varit mer eller mindre tabu stämplat i min värld. Jag är uppväxt i både hus och lägenhet och egentligen tycker att båda delarna är bra beroende på var i livet man befinner sig. Nu är jag trött på att bo i lägenhet och vi ska börja titta på hus men inga förhastade beslut nej eftersom vi vet ej än i vilken del av stan vi vill bo. Dessutom är önskemålen framför allt från min sida lite väl...som att bo nära vattnet, helst havet men det kan duga med en sjö... vi får se vad som händer och förhoppningsvis kan man hitta något till nästa sommar för jag står inte ut en sommar till i lägenheten oavsett hur nära vattnet jag bor. Om jag ska gå enligt min kravlista så borde vi bygga ett hus eller spela mer på lotto. Krav 1 nära vattnet, krav 2 atlejé, krav 3, grannar på lagom avstånd....och så fortsätter det. Kolla nedan hus som en Chilensk arkitethus har skapat! I någon av dessa hus skulle jag kunna tänka mig att bo, fast då får vi flytta lång bort och det vill jag inte.

 Casa Arrieta
  Casa Hornitos
 Casa Lo Curro, Santiago

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar