2012-01-07

Mariaplan

Mariaplan i Göteborg är ett mindre torg och det finns flera landshövdingehus i omgivningen. De flesta hus är byggda runt 1900-1940 talet. Jag har tidigare bara kört förbi där när jag har åkt mellan Slottsskogen och Eriksberg. Varje gång har jag tänkt att detta området vill jag utforska och nu i fredags var det äntligen dags för att göra detta. Mysigt tycker jag, nu var det mesta stängt men trots det fick jag ändå uppleva en härligt atmosfär med en hel del gamla reklamskyltar med typiska typsnitt från äldre tider. En hel del antik, second hand affärer, ekologisk mat och cykelaffär som jag måste utforska när det är öppet. Jag hade fått rekommenderat Café Marmelad från kollegan Roberto men när vi var där så var det fullt men det kändes som uteserveringen kan bli ett bra alternativt när det är varmare grader. Det härliga med Göteborg är att det alltid finns nya platser att utforska om man bara tar sig lite tid till detta. Stan i all ära men det finns roligare och mer genuina platser att se och uppleva i underbara Göteborg. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar