2012-01-07

TINKER, TAILOR, SOLDIER, SPY

TINKER, TAILOR, SOLDIER, SPY bygger på John Le Carrés bästsäljare Mullvaden(Svensk titel). Idag var det äntligen dags för att gå på bio och kolla på denna efterlängtade spionfilm. Jag har försökt få tag å biobiljetter sen juldagen och inte lyckats så bra. Men den som väntar på något gott! Det blev en matiné( perfekt tid att gå på bio tycker jag) på Biopalatsen och det var fullsatt. Det är en stilsäker och spännande film. Jag blev inte besviken men om man väntar sig action så är det fel film för den.Det tog en stund att komma in i allas karaktärer men när man väl fick kläm på detta så var jag fast! Gary Oldman, Colin Firth, Ciarán Hinds, Tom Hardy spelade fantastisk bra! Färgerna, kläderna och hela filmatmosfären känns äkta. Jag gissar att det är ingen som har missat att det är svenske Tomas Alfredsson som regissören bakom filmen. Om man gillar den här typen av filmer så får du inte missa den.

 Gary Oldman spelar George Smiley


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar