2012-02-21

We all need love

Berättelsen om en grupp av barn som smittats med HIV och Rocky Braat och en desillusionerad ung amerikan drivande genom Indien. Han ville rädda dem alla men i verkligheten kunde han inte bota en enda av dem. Han var tvungen att stanna trots att han möter motstånd i olika former och ibland nära förtvivlan men att arbeta med barnen ger honom mening med livet. Han behöver dem lika mycket som dem behöver han och han lär sig dagligen att kärlek är det enda som gör livet värt att leva. Jag håller med, vi slösar så mycket tid på saker som inte betyder något och kan vara rätt snåla med kärlek och medkänsla för andra. Varför frågar jag mig rätt ofta. Jag tycker att man ska våga leva och älska. Visst behöver vi till viss mån,  saker som hjälper oss i vardagen men de senaste åren har det gått för långt! Jag blir verkligen inspirerad av denna kille även om jag vet att jag inte kan rädda världen så gör jag hellre något litet än ingenting alls. Gör du det också! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar