2012-10-18

Fragments of an early morning in the Taj Mahal

En vacker och tidigt september morgon 2011 åkte jag och en kollega till Taj Mahal. Jag minns hur det pirrade i mage av spänning och nervösa inför eventuell lång kö trots att vi var där före klockan 06:00 på morgonen. Vi hade tur med kön men en del folk var redan där och var lika ivriga som vi. Mitt första möte med Taj Mahal blev lika imponerande som jag hade väntat mig och ännu mer. Jag kundeinte tro mina ögon att jag var där. Vi hade beställ en guide som hotellet ordnade som var duktigt på att berätta om Taj Mahals historia på ett mycket intressant sätt. Kameran fick inte vila en sekund. Jag hann ändå sätta mig ner och andas in den fantastiska atmosfären. Denna dag kommer jag aldrig att glömma. Kan tänka mig att åka förbi Taj Mahal igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar