2012-07-18

Flamenco girl

Min kusin Montserrat har äkta spansk blod i sig och inte minst är hon en fantastisk  flamenco dansare. Jag minns när vi var barn och vi såg henne uppträda. Vi var så stolta och inspirerade. Jag kan än idag minnas hennes färgglada scenkläder och vackra håruppsättningar. Hon började dansa vid 3 års ålder på teatern Carlos Cariola och hennes lärare var en artist inom den spanska dansen och från Alhambra Fiori. Hennes man Fernando spelar så vacker akustisk gitarr. Det finns starka minnen som har stark präglat mig från en tid där familjen träffades för att umgås där det ingick att spela musik, dansa och teaterföreställningar. Idag bor min kusin och hennes familj i Spanien sen några år tillbaka och hon är en fantastiskt flamenco lärare.

Montserrat, 1985
Föreställning: Kyss legenden, antologi av Zarzuela.  
Cariola teatern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar