2011-02-23

Zumba

Det är super kul att träna Zumba, man tränar hårt men jag har så kul att jag känner inte att jag tränar men jag är oftast hel slut efter en zumba-pass. Jag tränar på The Dans Studio i Göteborg och tjejerna som kör passen är så underbara, jag blir så inspirerad och eftersom jag älskar att dansa så är denna träningsform superkul! 


Jag rekommenderar det stark! Här är en liten beskrivning på vad Zumba är för något.


ZUMBA är en dansfitnessklass baserad i första hand på de latinamerikanska rytmerna. Här blandas danser som salsa, merengue, cumbia, reggeaton och flamenco tillsammans med fitnessinspirerade rörelser för att uppnå maximal träning. På ett ZUMBA-pass springer tiden iväg alldeles för fort och du får aldrig nog. ZUMBA är roligt, annorlunda, enkelt och effektivt och kombinerar snabba och långsamma rytmer till en intervallträning med både fettförbränning och styrka. 


Jag längtar redan till nästa pass på fredag efter jobbet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar