2011-02-01

Från Dhaka till New Delhi



När det var dags att lämna Dhaka och jag ställde in väckarklockan på min Iphone precis som jag hade gjort alla andra dagar men vad tror ni att det händer just den dagen man ska upp tidigt, då ringer den inte för att batteriet tog slut under natten, telefonen var död när jag tittade på den, som tur det var vaknade jag av mig själv 05.15 på morgonen, för transporten till flygplatsen var bokad till kl 06:30. Snacka om tur att man vaknade i tid! är det inte märkligt hur kroppen kan ibland vakna av sig i rätt tidpunkt? På väg till flygplatsen så var det helt stop, det gick varken framåt eller bakåt, min chaufför blev rätt stressad och fick lite panik tror jag och jag ville inte missa flighten förstås.Det visade sig att militären gjorde kontroller tidigt på morgonen och därför gick det trögare än vanligt, chauffören sprang ut, skrek lite, kom tillbaks med en militärkille som jag fick visa passet för att underlätta saken och det gjorde det förstås, så jag kom väl till flygplatsen och hann i tid. Jag åkte med härliga Jet Airways till Delhi och ärligt talat deras flygplaner låter som de ska spricka vilket sekund som helst sen hade jag härligt sällskap av dessa människor som inte vet hur det går till därinne, säkerhetsbälte vad är det? och så passar de på att ringa allt och alla med sin mobil trots att kaptenen säger att man ska stänga av mobilen, tja det slutar alltid i kaos och det gjorde det också, plus att det var en skakig resa men i det stora hela så gick allt bra. Väl landat så gick allt jätte smidigt, jag hade beställt transport från hotellet och det står han med lapp med mitt fina namn :-) Jag bodde alltså på ett område som heter Ram Nagar och ligger ca 20 min promenad från Connaught Place och 10 min från härliga Main Bazar som förresten det är ett stället värt ett besök för den som gillar marknader, så autentisk och galet på samma tid, underbar på kvällen, tänk er alla dofter, ljud och man slutar aldrig prata med folk, slutade räkna hur många gånger de frågade mig vart kommer du ifrån? första gång i Delhi? och så är frågelistan lång och för de flesta är väldigt snälla och man säger ifrån med ett leende :-) för dem som gillar shopping för interiör, smycken, kryddor, klännnigar och pruta så är det himmelriket! och man ska inte vara rädd av all kossor som går förbi en och blänger på en som ingenting....det är många intryck, för min del bara positiva med några skavanker, det gäller att ha tålamod för ingenting blir som du har tänkt dig.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar