2011-01-31

Möte med nya människor

Jag älskar att träffa nya människor speciellt under resor, det är så spännande att höra om deras liv, erfarenheter, prata destinationer, varför är man just där, vart är man på väg, dela tips med mera, visa träffar man aldrig igen, andra blir man vänner för livet, oavsett så lämnar varje ny möte ett spår i dig och ett minne, det vill jag aldrig byta mot något. Varje möte blir ett minne för livet. Har precis pratat med två tjejer som jobbar som Designer och det var så kul när vi alla upptäckte att vi kom från Chile, spanska gick i raketfart, skratt, byte av telnr, adresser och planer om hur och när man ska ses igen, är det inte underbart när det är så? i samma väva träffade jag tre tjejer från Hong Kong som var på resande fot i Indien och skulle iväg med 15 timmar tågresa, vi hade mycket att prata om och en av dem jobbade förstår med kläder! hon hade inget kort med sig men hon fick mitt och vi ska höra sen när vi alla är hemma, det blev mycket skratt, foto och härliga diskussioner om vad 2 min betyder i Indien :-) för säger de 2 min här i Indien eller Bangladesh för den delen så betyder det förstås mycket mer, men för varje gång man frågar på nytt så är det 2 minuter! är det inte underbart? och framför allt så måste man köpa läget för vad ska du göra? det går inte fortare när du börjar bråka heller. Vi kunde inte låta bli att prata färger, trender, material, fabriker och annat för hur än man försöker vara ledig så har man det textila och kreativa med sig i blodet, det går inte att komma ifrån det hur man än försöker och ärligt det är härligt för då gör man det man tycker om :-)

Nya vänner från Santiago de Chile



Underbara glada tjejer från Hong Kong som fick mig skratta så jag fick ont i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar