2011-05-25

Klassiska skådespelare

Jag älskar gamla klassiska italienska och franska filmer, det är bland det bästa jag vet när det gäller att kolla på filmer men jag gillar alla sortens filmer men just italienska och franska har följt mig sen barndomen. Mormor tog alltid mig på bio och när de visades på tv så satt vi fast klistrade. Jag vet inte exakt hur många jag har sett men kan säga att listan är lång, det är något annorlunda i sättet de filmar och det innehåller alltid bra med intriger och passion oavsett om det är action eller drama. Bland alla dessa filmer och serier så finns det några klassiska och välkända skådespelare som tillhör mina favoriter bland dessa är Sofia Loren, Marcello Mastroianni, Catherine Deneuve. När det gäller tv-serier så är de kommissarie Montalbano en favorit och när den gick på SVT så missade jag inte ett avsnitt.
Sofia Loren, Italien
Marcello Mastroianni, Italien
Catherine Deneuve, Italien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar