2011-05-12

Shanghai

Shanghai kan man lugn säga att det är en dynamisk stad och har mycket att erbjuda, jag åker gärna dit och trivs kanon och det finns så mycket roliga butiker och prylar, helt fantastiskt! Jag har gjort många bra inköp genom åren. Några måsten i Shanghai är The Bund med utsikt över Pudong sidan med Tv tornet, Jin Mao byggnaden där förresten finns en fantastisk restaurang på Hyatt Hotel, våning 54 om inte jag minns fel. Sen får man inte glömma Xitiandi med många bra restauranger och kaféer och jag kan rekommendera en bra italiensk restaurang som heter Va Benne med riktigt bra mat och service, mycket populär så säg till att boka bord om det är helg. I samma område kan jag även rekommendera Kabb som är en Bistro restaurang med enklare rätter, bra service och härligt ställe. En sak jag inte gillar är flygplatsen, gud vilken tråkigt ställe men det är generellt för Kina flygplatser tycker jag, fast jag hade väntat mig bättre från Shanghai i alla fall om man ska vänta en längre stund, kan inte minnas när det var sista gång jag åkte enligt tidtabell från Shanghai senast, varje gång har det varit förseningar en numera regel än undantag? fast det är lite så överallt nu för tiden, ta bara SJ som ett exempel h aha ha...

XiTianDi
XiTianDi
XiTianDi
XiTianDi
Yijang Tempel
Yijang Tempel
Yijang Tempel
The Bund
Tv Tornet
The Bund & Huangpu river
Huangpu river & Pudong


Historisk Hotel vid The Bund
The Bund
The Bund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar