2011-05-02

MacDonalds i Wan chai

Nackdelen med att resa själv för min del i alla fall är att jag glömmer bort visa måltider eller så kan det gå för många timmar mellan måltiderna men igår gav jag efter och det blev MacDonalds men det blev inte så enkelt som jag trodde det skulle bli, för det var just därför jag valde MC igår för enkelheten. Not, väl framme vid kassan så visade sig att denna MC tar inga betalkort! Nej only cash eller ett annat kort som jag inte kommer ihåg namnet på. Jag gick iväg för att hämta pengar och bakomaten hade bara jämna pengar och när jag väl gick tillbaks till MC så tyckte killen som stod vid kassan att no no no, jag hade en femhundring, det är liksom no big deal men han blev jätte stressa och ärligt talat jag vet inte vad han höll på med men han sprang omkring och gjorde vad? Min mat kom så smånimgom och även min växel och jag fick dela bord med några andra. Ett snabb besök på toa tänkte jag så går jag vidare men toaletten var svårt att komma in eftersom den var rätt liten och trångt och golvet var bland det äckligaste jag har sett, det påminde mig om en händelse på en flight till Dhaka för några år sen. Kissar folk på golvet?

Denna ligger intill Computer Building där man kan hitta billigare elektronik i Wan Chai. Notera att de flesta MC´s fungerar rätt bra, men ska du till denna så se till att ha kontanter.

 Han var som besatt av sin glass




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar