2011-03-08

En kreativ måndag i NY

Hade det inte varit härligt att alltid börja måndagar på ett mer kreativ sätt, som att ta en promenad till Brooklyn Bridge, fota tills kameran inte vill längre ihih, tanka med lite kaffe på vägen, fundera på vad veckan har med sig och ska göras och framför allt ta det med ro inför veckan även om det är mycket job som ska göras och krydda med mycket skratt och glädje :-) sen tar man en promenad til Ground Zero och begrundar om hur det måste ha sett ut och det hemska dagen, känns overklig! Man gör ett stopp i kyrkan på väg ner till piren som tar dig till Frihetsgudinnan ( fast jag åkte inte dit) utan tittade på henne från piren i stället, det var ett vacker dag men det blåste och det var såååååå kallt så att det var svårt att röra fingrarna! och så klart av alla dagar så lämnade jag mössan på hotellrummet, det blev ett nytt på vägen :-) 
På väg tillbaks så var det ett besök på Wall street och tittade på alla dessa business människor sen fick jag den tokiga idén att promenera tillbaks, jag orkade promenera till Soho sen gav jag upp och tog Subway tillbaks med en lyxig sallad från Dean & Deluca, som tur jag har stänger affärerna vid Times Square vid 00 och fredag-lördag vis 01:00, underbart ah?!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar