2011-03-14

Mad Men

Mad men är en amerikansk tv serie, min favorit serie!!!  skapad av Matthew Weiner. Serien utspelar sig på det ljuva 60-talet på Madison Avenue i New York. Det handlar om reklambyrån vid namn Sterling Cooper på Madison Avenue, varifrån titeln kommer (Mad men). Missade senaste avsnittet och nu hade jag lite tid för att se avsnittet, åhhhhh hela serien är ju så snygg inspelad och deras outfits är ju bara så underbara :-)  Serien tar faktisk upp en del ämne som homofobin, sexism, rasism och främlingsfientlighet som präglade 60 talet i USA och den även tar upp rökning och alkoholism. Serien har även vunnit fem Emmy och nio st Golden Globe utmärkelser. Under min NY besök så kollade jag upp en del av de restauranger som enligt Mad Men serien ska besökas, jag återkommer med listan :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar