2011-03-11

Tsunami varning

Gud vad det händer katastrofer överallt i världen, när det slutar på ett ställe så börjar det nästa någon annanstans, gör moder jord uppror mot oss människor? Läste nyheterna om tsunamin i Japan, vart ska det sluta? stackars människor och vad lyckligt lottade vi är här hemma i Sverige från den typen av katastrofer. Jag har precis pratat med en av mina kusiner i Chile som berättar för mig att de har fått en Tsunami varning vid midnatt svenskt tid och folk från förra årets tsunami drabbade området som heter Concepción i Chile är livrädda för detta eftersom de håller på fortfarande och återhämtar sig. Jag fick rapport att samhället har börjat att förberedda sig och att skolorna ska stänga tidigt och att alla ska sluta sina jobb tidigare för att ifall att... hoppas denna våg hinner släta ut sig på vägen och att alla hinner förbereda sig i god tid. Min kusin försöker dessutom få tag på sin lillebror som bor I Panamá där varning har gått ut också och vi oroar oss eftersom han bor ute i en ö. Tur att vi är många i vår familj som är utsprida i världen så att vi kan hjälpa varandra att lokalisera de olika familjemedlemmar. Håll tummarna för att ingen Tsunami våg träffar Chile eller något annat land för den delen, det räcker med de stackars människorna i Japan, jag sörjer stark för deras liv. 


Tsunami i Japan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar