2011-03-21

Mötet med Celester

Får jag presentera Celester en hankatt, Göteborgare på snart 17 år och som väger ca 5-6 kilo, har haft Diabetes och dessutom har Astma och måste ha inhalator 2 gånger om dagen och är en super charmig hårboll! När jag träffade Celester för första gång hemma hos min kollega Roberto så trodde jag inte mina ögon, herregud tänkte jag vilken ståtlig och stor katt! bilden pratar för sig själv. Detta var länge sen nu men jag hittade bilderna i morse och kunde inte låta bli att berätta om Celester eftersom så fort jag tittade på bilden så blev jag lika förvånad av hans storhet som jag blev den dagen jag möte honom. Alltid lär man sig nya saker, inte visste jag att katter led av astma precis som vi kan göra. Jag vet.... varför fick jag för mig att dessa små härliga sällskap skulle vara övermänskliga och inte lida av lika många sjukdomar som vi människor gör?


Han ser nog inte så road ut


Varför stirrar du på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar