2011-03-09

Sammåkning till JFK flygplats

Jag tänkte väl att min resa har varit rätt lugnt på äventyrsfronten, det brukar alltid hända något men den här resan har varit rätt lugnt på den fronten tills det var dags att åka till flygplatsen, jag tänkte att jag skulle boka en plats på en Shuttle bus från hotellet och det gjorde jag i morse, 21 usd kostade kalaset och blev lite förvånad när conciergen informerade mig att jag kunde åka med klockan 16:00, herregud tänkte jag, vad ska jag göra så tidig på flygplatsen när min flight inte åker före 21 tiden? jag hade ju dessutom redan checkat in online, det bästa att göra i dem flesta fall tycker jag. Jag blev informerad att om jag åker vid 16 tiden så är jag framme vid 18.00 vad???? 2 timmar till flygplatsen??? jaaaaaaa trafiken vid den tiden och han hade rätt! vilken trafik! det var ju helt otroligt men hur som helst tillbaks till Shuttle bussen.... vi var så klart flera resenärer som skulle med från samma hotel, innan jag hann komma till bilen så ser jag att det finns inget utrymme för mina väskor, det är fullt, ändå så frågade de vid bokning hur många väskor har du? Två :-)  jag försökte hjälpa till och hjälpte chauffören att möblera om eftersom jag meddelade att min väska var HEAVY! ville inte att den stackare skulle knäcka ryggen innan vi ens kom iväg till JFK. Väl innen i bilen så var vi 8 personer och 7 av de var från Andalusien, den 8de var från Chile, de kacklade som galningar och skojade om händelsen med väskorna så att jag kunde inte hålla mig för skratt och då insåg de att jag förstår allt, så vi började prata i all detta så inser vi att chauffören hade ingen koll på sin resenär lista och var helt förvirrad som sagt vi var full packad bil men vi alla upplevde som att vi var inte de sista i den bilen och rätt hade vi när han stannade vid nästa hotell och plockar upp en kvinna med tre väskor! då började vi skratta så vi fick ont i magen, spanjorer har ett särskilt sätt att skoja som man kan inte motstå, inte jag i alla fall, de har så fiffiga kommentarer på allt! det visade sig att kvinnan var från Argentina, sen gick vi igenom listan igen då började vi alla prata med alla tills vi kom fram att tjejen från Chile som förresten heter Elisabeth hade varit i Linköping 3 dagar och jobbat med en projekt för två år sen, hon är It- projektledare, nu hade hon varit i Pennsylvania hos kompisar och hade gjort en stopp i NY på två dagar, hela bussen pratade spanska utom chauffören som vi senare fick reda på att han var från Egypten. Det spelades tango, salsa och arabisk musik, så det var rena festen, inte nog med det så fick vi åka den koola Queens bron och fick en tur igenom Queens området, vi fick sick sacka oss fram för att undvika det värsta av trafiken. 
Herregud säger jag bara, jag har aldrig haft så skoj när jag har varit på väg till flygplatsen och inte nog med det så var det roliga me de olika terminalerna, ingen av oss hade någon koll för vilken terminal man skulle, som tur var vår chaufför hade stenkoll på vilka flygbolag var på de olika terminaler, så vi började med terminal 8 sen vidare till 5 för att sluta på terminal 1 där jag skulle, men gud där fick man inte köra fel annars fick man åka en extra runda, det kändes som man åkte inne i en snigel hiihihhi


Min väska vägde 24 kilo :-) och handbagaget vet jag ej och vill inte veta :-) Terminalen är inget att hurra för, sådär halv tråkigt och dyrt med mat, köpte mig en sallad som var såååå torr så att det kändes som att äta sandpapper tjohoo härligt va? Jag hade turen att träffa en ung  hippad kille som var på väg till Saudi Arabien och bara för att jag hjälpte att hålla koll på hans väska när han gick och köpte en dricka så gav han mig sin internet kod eftersom han skulle springa till sin flight så jag slapp köpa bredband på flygplatsen, schysst va! 


Jag har träffat mycket trevliga människor här och är många erfarenheter rikare, känner mig fylld med energi för nya projekt och utmaningar, ska bli jätte kul att komma hem :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar