2011-03-09

Farväl New York


Dags att gå ombord på LH 405 och det var stickkontroll på handbagaget som tur var jag en av de som slapp detta. Väl framme vid min sittplats så fick jag nästa be om ursäkt för att jag skulle sitta där jag skulle det var  en mor och dotter som fick platser som inte passade de och de var långt ifrån trevliga, jag fick vänta jätte länge för att få min plats, jag hade ju gångplats vilket jag alltid ser till att få och jag var inte beredd att släppa det om de skulle ha den attityden ne nej! inte nog med det så fanns det ingenstans att göra av av handbagaget, all förvaring var fullt, jätte kul och gissa vilka som hade tagit det mesta av utrymmet då???? ju dessa fina i kant damer hi hi men som tur det var verkade personalen vara helt ointresserade av deras fasoner, de hade fullt upp av försöka jaga en annan dam som ville byta sittplats men hade inte tålamod att vänta tills ombordning var klart, så hon gick runt och runt och personalen fick lugna ner henne och tvingade henne att sitta still en stund. Mina grannar krånglade fram och tillbaks till mamman byte plats och ändå var de inte nöjda, de såg hel förstörda ut och när jag frågade om de hade fått fel platser så visade sig att de hade fått rätt platser och tillsammans men de ville ha en ledig plats emellan deras sittplats så att de kunde vila upp benen, snacka om lyxproblem! varför åker ekonomi om man vill ha mer utrymme? de tittade på på oss som vi andra var aliens  he he de fick betala priset för det också eftersom personalen ignorerade de totalt under resans gång :-)

Det var ett äldre plan som skulle ta oss på andra sidan Atlanten och det var mycket turbulenser , resan generellt gick bra men jag var trött och är det nu också försöker dricka kaffe för att hålla mig vaken en stund till :-)

När vi landade i Frankfurt så var det buss till terminalen som gällde och för min del så var det en vakt som hade en skylt med min flight till Göteborg och blev hänvisad till en egen buss där åkte jag med fem stycken från personalen, jag tänkte men herregud är det ingen mer? lilla jag åker en jätte buss medan de övriga ska åka i en buss packade som sardiner hihihi. De körde mig till en terminal där jag skulle genomgå en säkerhetskontroll eftersom jag kom från NY, jag är tacksam att jag fick behålla kläderna i alla fall hi hi sen var det samma buss som väntade och de körde mig vidare till min Gate, vilken service ah? kände mig som en VIP kund eller nått, ändå hade jag en timme på mig tills planet gick men rätt tacksam att slippa all stress mellan terminaler, för hade jag gått så hade det blivit precis.

Vi flighten till Göteborg träffade jag två svenska tjejer som pratade spanska och visade sig bo i Chile och skulle vara hemma i Göteborg i 11 dagar, vi alla tre var lika chockade när vi landade , allt var ju vit!!!! vad har hänt med vädret? det här vädret är ju inte Ok! Gud vad trött jag är just nu :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar