2011-03-27

Tur mässan

Det var inte tänkt att vi skulle till Tur mässan igår men kompisar från Trollhättan ringde och inspirerade oss till detta, och hur mycket trevligare kan det bli när man kan passa på och träffa härliga kompisar och snacka resor, gamla reseminnen, tipsa om böcker och vad blir nästa resa? etc etc man vill åka långt samtidigt som man kan inte låta bli att göra de kortare resor där emellan och så blir det som en ond cirkel skulle många säga? Jag vet inte om det är  så men jag tycka att resa är hälsosamt, lärorikt och det är inte bara väskan som har övervikt på väg hem utom man själv väger lite mer med tanke på alla nya intryck, erfarenheter, minnen och så listan är lång.... mässan i sig känns tunnare och tunnare för varje år eller så letar man efter det ovanliga?


 Det var kul att se att mycket kul görs i väskväg, denna lilla Retro väska var hur fin som helst men tyvärr vägde en del.


Vi var och lyssnade på en föreläsning om Vietnam efter kunde jag har gått till nästa resebyrå och bokat resa direkt.



 Dessa barnväskor minns jag ha sett på den engelska programmet Dragon´s den, kul att se de här i Göteborg.

Härliga vänner med så underbara rese berättelser 


Härliga destinationer är på G


Varför tog vi bilen kan vi fråga oss? vi fick köra runt rätt mycket för att hitta en parkering och det hinner tära på humöret innan man är på plats!


Drömmar om ASien


Vid Spanien montern och så ser man en vän till familjen som jobbar där


Härlig musik spelades


Emil letar efter Argentina monter?


Med Emil som försöker lugna ner min överdrivna rese entusiasm, jag är som ett barn när det gäller resor, jag vill åka överallt, jag har ingen stoppknapp och det är svårt att få mig att landa på jorden ibland hihihihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar