2011-03-07

En regnig söndag i New York

Idag har det regnat och blåst mycket, började dagen med att köpa ett paraply på en souvenir butik där inte bara jag hade samma tankar, lång kö fick man stå ut med så klart men alternativet var att stanna på hotellet och är man i New York så skulle det kännas helt fel. En sak jag alltid har velat göra är att besöka Guggenheim Museet så trots regnet började jag promenera ditåt och tänkte att jag tar en taxi på vägen, det blev ett stop på en designbutik, bokaffär vid Konstmuseet och därefter mot % Avenue där jag passade på att besöka St Thomas kyrkan och tänkte att ah , jag går lite till medan paraplyet började bli slappare och slappare! Gick in på Abercrombie men gick ut lika fort eftersom det var sååå mycket folk, plus att det är mörkt, för hög musik ch man kommer sjutton inte åt visa plagg, det är rena labyrint, jag blir tokig! samma sak med butiken Hollister, man får ju ha en ficklampa för att hitta och kassan finns på en plats utan logic, så mitt tålamod sattes på prov, beslutet blev gå ut!och så var det Trump Tower mitt emot och längre ner var det apple butiken som väntade och så kom jag till Central Park där jag tog en promenad när det regnade
som värst men det vara bara att bita ihop, till slut kom jag till Guggenheim museet och det första man fick göra var att ställa sig i kö för biljett och sen en annan kö för väska och kappa. Det var en trevlig upplevelse! När jag började promenera var det på gata 41 och museet fanns på gata 88, det tog aldrig slut, jag gick och gick nu känner jag inte mina ben och fötter hihiihhi























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar